
 87 

 

 
The Regulation of Pay Television in East Asia: A Comparative Study  

 

 

Ki-Sung Kwak 
Department of Asian Studies 
University of Sydney 
 

Keywords: Regulation, New Media, Pay Television, Hong Kong, Japan, Korea 
 
Abstract 
This paper examines the way in which new media technologies have compelled policy-makers to 
adapt regulatory frameworks in order to accommodate technological change and to restructure 
television broadcasting in selected countries in East Asia, namely Hong Kong SAR, Japan and 
South Korea. It is primarily concerned with how the state and the players – old and new – in 
these countries have responded to emerging new media technologies (cable, satellite and Internet 
television). Based on a comparison of the regulatory history and the structural changes noted in 
the recent development of pay television in these countries, this paper argues that although the 
growing array of new technologies fragments and diversifies the industry, there is a significant 
variation in the degree to which the regulatory framework incorporates all types of pay television. 
It also argues that the de-regulatory frameworks in Japan and South Korea have been less 
effective than in Hong Kong SAR in incorporating all types of pay television. 

 
 
Introduction 
Television broadcasting in many countries has traditionally been protected on the 
assumption of spectrum scarcity. Thus, regulatory frameworks have been based on 
a set of old rules that have safeguarded (terrestrial) television broadcasting as a 
distinct industry, and governments have created barriers to entry to protect these 
privileged monopolies (Pepper 2004). This traditional justification, however, has 
been destroyed with the development of new transmission technologies. The role 
of governments in the process of accommodating new media technology has 
become more complicated as the number of delivery systems has increased and as 
alternative sources of finance become available.  
 
This paper examines the way in which new media technologies have compelled 
policy-makers to adapt regulatory frameworks in order to accommodate 
technological change and restructure television broadcasting in selected countries 
in East Asia, namely Hong Kong SAR, Japan and South Korea (Korea hereafter). 
Indeed, incumbent (terrestrial) television broadcasters in the three countries have,  
______________________________ 
Westminster Papers in Communication and Culture © 2007 (University of Westminster, London), Vol. 4(3): 
87-106. ISSN 1744-6708 (Print); 1744-6716 (Online) 



Westminster Papers in Communication and Culture 4(3) 

 

 88 

 to varying degrees, enjoyed a monopoly for several decades. In Hong Kong SAR,  
two commercial broadcasters – TVB (Television Broadcast Limited) and ATV 
(Asia Television Limited) – have constituted the television industry since the 
1970s. In Japan, the dual structure of public broadcaster – i.e., NHK (Nippon 
Hoso Kyokai: Japan Broadcasting Corporation) – and five Tokyo-based 
commercial broadcasters (NTV: Nippon Television Network, TBS: Tokyo 
Broadcasting System, ATV: Asahi National Broadcasting, Fuji: Fuji Television 
Network, Tokyo Broadcasting) has remained unchanged for nearly four decades. 
Unlike Hong Kong and Japan, Korea has seen dramatic changes in its television 
structure. However, even through these changes, two broadcasters (KBS: Korean 
Broadcasting System and MBC: Munhwa Broadcasting Corporation) dominated 
the industry until 1991 when a new commercial broadcaster (SBS: Seoul 
Broadcasting System) started.  
 
All three countries have, to varying degrees, been at the forefront of the 
development of new media technologies. Korea has been one of the leading 
countries in high-speed broadband Internet, while Hong Kong has been one of the 
pioneering countries in Internet television – a new form of television requiring a 
high speed connection. Japan started the world’s first Direct-to-Home satellite 
service, and currently has the most sophisticated and diverse satellite television 
services. Therefore, the comparison of the regulation of pay television in these 
countries should provide an insight into the way in which new media technologies 
have impacted not only on the regulation and structure of television broadcasting, 
but also on the shaping of national media policies.  
 
 
Methodology 
The regulation of pay television in the three countries is analysed by examining the 
context in which new transmission technologies have emerged and impacted upon 
the structure of television broadcasting in each country. This involves comparisons 
of the features shared by all countries, and the factors which have motivated the 
state in accommodating new technologies in the 1990s and 2000s. Differences are 
discussed with reference to the specific conditions which gave rise to the different 
roles of the state in shaping a new regulatory framework in each country. 
 
This paper is primarily concerned with how the state and the players – old and new 
– in these countries have responded to emerging media technologies (cable, 
satellite and Internet television). It first provides an overall contextual background 
that explains the way in which new broadcast media emerged, and the way in 
which the state in each country responded to these emerging media. This will be 
followed by an examination of the way in which the current pay television industry 
has been shaped. The level of participation of existing terrestrial broadcasters and 



 Kwak, ‘The Regulation of Pay Television in East Asia…’ 
 

 89 

 

 
telecommunication companies in the pay television and the broadcasting business, 
respectively, will be assessed. 
 
Hong Kong became a Special Administrative Region (SAR) of the People’s 
Republic of China (PRC) on July 1, 1997. The Basic Law – the constitutional 
document of the Hong Kong SAR – sets out the basic policies of the PRC 
regarding Hong Kong and the way in which the HKSAR is to be administered for 
50 years beyond 1997 (HKSAR Government 2001, 7). Strictly speaking, the case of 
Hong Kong is different from the other two discussed in this paper. Hong Kong is 
not a state but a special region controlled by the PRC after July 1997. However, 
under the Basic Law, the HKSAR enjoys a high degree of autonomy except in 
defence and foreign affairs, and exercises executive, legislative and independent 
judicial power, including that of final adjudication (HKSAR Government 2001, 7). 
In line with this, Hong Kong has maintained competence over broadcasting 
matters since 1997.  
 
 
The State’s Response to Emerging New Technology 
The major regulatory issue raised by the new means of television service delivery in 
all three countries has been how to incorporate them into the existing structure 
under which free-to-air television broadcasters had been carefully protected by the 
state administration, and their oligopolistic rents justified on spectrum scarcity 
grounds. Regulatory concerns soon surfaced when the state in each country tried 
to incorporate new media into the existing regulatory framework that was designed 
for terrestrial television. In the process, the redefinition of regulations was made 
necessary by a combination of converging factors: the emergence of new 
technologies and the need for control and coordination; the growing perceptions 
of the power of television broadcasting in influencing the economic, cultural, and 
political context; and the potential of television broadcasting in promoting and/or 
mobilising local industries. While these factors still remain largely constant in all 
three countries, the new technologies have not significantly altered the established 
structures of television broadcasting and the underlying regulatory frameworks in 
the 1990s. 
 
Prior to looking at the regulatory changes made to incorporate new media, it is 
worth examining how the state in each country initially responded to the new 
media. The Japanese state has been responsible for, rather than responsive to, the 
new media, as seen in its involvement in the development of satellite broadcasting 
with NHK since the mid 1970s, and its initiatives in the testing of urban-type cable 
television in the 1980s. The state’s stance of favouring NHK in satellite television 
(NHK launched its local and international satellite television services in 1989 and 
1994, respectively) created tensions with the commercial television broadcasters. 
Unlike Japan, the state in Korea has been responsive to, rather than responsible 



Westminster Papers in Communication and Culture 4(3) 

 

 90 

 for, technological development. The introduction of cable television in Korea in 
1995, for example, was an immediate response to the overspill of satellite 
broadcasting from Japan (Kwak 2002). Being aware that the Japanese programmes 
would be a potential threat to national culture and domestic industry, the Korean 
government believed the introduction of diverse cable channels would weaken the 
viewers’ desire to turn to Japanese programmes. Detailed comparison of state 
approaches to new media is difficult. However, it is clear that in all three countries 
deregulation has been prompted by the growing interaction of national policies, 
which have become embodied in international as well as domestic forces. This is 
also reflected in broadcasting policies in each country which have emphasised the 
growth of all forms of old (free-to-air) and new (cable and satellite) television.   
 
The difference in state perception of new media in the three countries has also 
been reflected in different responses to the new media. Although no particular 
pattern of state control over new broadcast media has been observed, comparison 
of national priorities in the three countries shows that each nation has given a 
somewhat different priority in reforming its television infrastructure. This has been 
clearly visible in Hong Kong, where the role of the state has been more to balance 
existing and new broadcasters rather than to protect particular interests. The 
underlying philosophy informing the Hong Kong government’s regulation of 
television broadcasting has been one of ‘positive non-intervention’ which values 
‘diversity’ and ‘fair and equal regulation’ (RCB 1995). This was evidenced in the 
fact that while the existing free-to-air television broadcasters, TVB and ATV, were 
allowed to engage in overseas satellite broadcasting, an exclusive monopoly licence 
was provided to Wharf Cable (renamed as Hong Kong Cable Television Ltd. in 
1998, and then i-Cable in 2002), the first pay television in Hong Kong. The 1993 
licensing conditions of the cable television provider guaranteed Wharf’s monopoly 
for three years (Lovelock and Goddard 1999). When Wharf’s exclusive licence 
expired in 1996, however, the Hong Kong government extended Wharf’s 
monopoly of pay television for another two years, until 1998. Furthermore, Wharf 
was allowed to air commercial advertisements on its channels from mid-1997. This 
was done in order to protect the existing monopoly of pay television, as it was 
feared that liberalisation would further increase the losses of Wharf Cable, which 
then attracted fewer than half the subscribers needed to break even (Stein and 
Smith 1996). The Hong Kong government’s attempt to balance the interests of 
existing broadcasters was also noted in 1998 when it relaxed the restrictions 
imposed upon satellite television broadcasting, such as foreign ownership and 
residency requirements (ITBB 1998). 
 
In Japan and Korea, on the other hand, more emphasis has been placed on the 
promotion of new channels – satellite television in Japan and cable television in 
Korea. This has been done mainly by limiting the participation of terrestrial 
television broadcasters in the new media. In Korea, terrestrial broadcasters’ 



 Kwak, ‘The Regulation of Pay Television in East Asia…’ 
 

 91 

 

 
participation in cable television (whether in station operation, program production, 
or network transmission) has been prohibited, as has their direct participation in 
satellite television. In Japan, unlike NHK, commercial terrestrial television 
broadcasters were not allowed to have their own satellite television services for the 
local market. Therefore they had reluctantly to make a consortium with Japan 
Satellite Broadcasting (JSB, WOWOW channel), a commercial satellite television 
operator with more than 200 subsidiaries (White 2005; JSB 1995). An observation 
which can be made from the initial period of pay television is that in Korea and 
Japan the state’s interest in the new media has not coincided with that of television 
broadcasters (commercial ones, in the case of Japan), whereas the reverse has been 
true in Hong Kong. 
 
Yet, it is important to note that in all three countries such interests remained 
subordinate, to a greater or lesser extent, to political imperatives. This was 
particularly true of Hong Kong in the middle of the 1990s, when sovereignty was 
about to be transferred to China. Recognising the difficulties of regulating new 
broadcast media under the existing Television Ordinance – for example, satellite, 
cable, video-on-demand, and pay television – the (British) Hong Kong 
government drafted a new Broadcasting Bill in order to incorporate laws covering 
the different forms of television in a uniform set of licensing standards and a code 
of practice for all types of broadcasters. The Bill, however, was shelved in early 
1996 mainly because it could have created a conflict with Beijing ahead of Hong 
Kong’s return to Chinese sovereignty in 1997 (The Asian Wall Street Journal 24 
January 1996). The deregulation of television broadcasting in Hong Kong was 
clearly against the wishes of China, which has been sensitive towards foreign media 
influence in its mainland. The Bill may have eased the restrictions on foreign 
ownership of television broadcasting infrastructure, such as satellite uplink 
facilities. Similarly, the Hong Kong government's protection of Wharf Cable’s 
monopoly after mid-1996, in contrast with its original intention, can be seen as 
another example of a politically-motivated decision. The Hong Kong government 
decided not to issue more licences fearing that this could have upset China (South 
China Morning Post 30 March 1996). 
 
Regulation of the new types of television broadcasting in Korea provides another 
powerful illustration of the importance of the political context. In Korea, the new 
broadcast media was introduced with the expectation that it would provide 
channel diversity, shield Korean viewers from the exposure to foreign culture, 
especially Japanese, and promote economic competitiveness, both locally and 
internationally. However, attempts at achieving these aims by re-regulating 
television through the proposed New Broadcast Law at the end of 1995 were 
bitterly overshadowed by political imperatives (Kwak 1999). In the run up to the 
General Parliamentary Election in April 1996, both the government and the 
opposition had to minimise the potential damage caused by a series of political 



Westminster Papers in Communication and Culture 4(3) 

 

 92 

 scandals. In this political context, the hasty passing of the controversial New 
Broadcast Law could have worsened the position of the government. The New 
Broadcast Law, however, was shelved in 1997 and again in 1998 when other 
political issues, such as the President’s son’s acceptance of political slush funds, 
dominated politics in Korea. At the same time, the government, facing the 1997 
Presidential Election, needed to have a good relationship with the media in order 
to secure favourable coverage.  
 
 
Reshaping the Regulatory Framework 
The introduction and development of pay television has followed a different 
pattern in each of the three countries. Given the diversity and complexity of the 
national contexts in which pay television was introduced and developed, it is not 
easy to single out any one general feature common to all of the three countries. 
Nor is it easy to categorise the national differences along a single continuum. This 
is particularly true when we consider that pay television in each country started 
using different technologies of television distribution. In Hong Kong, pay 
television started with cable in 1993. Two years earlier, STAR-TV (Satellite 
Television Asia) launched its regional satellite broadcasting service (transmitting 
only outside Hong Kong). In Korea, pay television started with cable in the 
absence of any other new technologies. In Japan, urban type cable television 
started earlier than the satellite service and was subscription-based. However, it has 
been largely a community-based service providing a retransmission function to 
technically poor-reception areas. Nevertheless, a closer examination of the 
regulatory changes made in the process of incorporating pay television into the 
existing broadcasting structure in the three countries reveals a number of 
similarities as well as differences. 
 
Despite the growing recognition of new broadcast media, the level of regulatory 
change made initially was minimal. Indeed, the new broadcast media in all three 
countries were placed under the same regulatory framework designed for the 
existing terrestrial television broadcasting. This is most visible in Korea where the 
same regulatory framework as that adopted by the government to control 
terrestrial television broadcasting was imposed on cable television. The regulatory 
structure designed for cable television – the Cable Broadcast Law in 1989 (revised 
in 1991 and 1993) and a separate regulatory body for cable television, the Korea 
Cable Broadcasting Commission (KCBC) – was identical with that of terrestrial 
television. This regulatory structure remained unchanged until 1999. The major 
framework of the Cable Broadcasting Law and the specifications contained in it, in 
the area of control measures in particular, were surprisingly similar to the 
Broadcast Law which regulated terrestrial broadcasting. To put it another way, the 
Korean government regulated cable television under a similar framework and logic 
to that applied to terrestrial television broadcasting (Lee et al. 1999). This means 



 Kwak, ‘The Regulation of Pay Television in East Asia…’ 
 

 93 

 

 
that the aim of the government’s regulation was mainly to control, rather than to 
promote and develop, the new cable television industry.  
 
The development of both cable and satellite television in Korea has been 
government-led. Their introduction was not driven by consumer demand. Rather 
the aim of the government was to provide consumers with more channel choice. 
Prior to this, the existing terrestrial broadcasters had dominated the industry. 
When cable television was introduced in 1995, cable operators believed that as 
long as they had licences from the government, their future would be guaranteed. 
However, a series of problems emerged in the initial phase, such as poor 
government management and regulation, and then economic crisis, forcing the 
Korean government to deregulate the industry (Kwak 2002, Lee and Joe 2000). 
This was a major turning point from which the government began to recognise 
that broadcasting was subject to similar economic imperatives as other industries. 
As a result, major deregulation occurred in ownership, and the terrestrial 
broadcasters were allowed to participate in the cable business in the late 1990s.  
 
New broadcast media in the 1990s in Hong Kong – namely satellite and cable 
television – were introduced without altering the commercial nature of the existing 
television structure, operated by two commercial broadcasters, TVB and ATV, and 
more importantly without changing the regulatory framework provided for by the 
Television Ordinance. The Hong Kong government regulated the cable television 
operator (Wharf) through a temporary measure, known as the Memorandum of 
Understanding (MOU). A great degree of confusion caused by the lack of 
comprehensive guidelines on new forms of television inevitably led the Hong 
Kong government to redefine television, incorporating the emerging broadcast 
technologies. As a result, in March 1997, the Television Ordinance was amended 
to create a new category of television licence for the introduction of the VOD 
(Video-on-Demand) programme service. At the end of 1997, a VOD programme 
service licence was granted to Hong Kong Telecom VOD. Additional deregulation 
was also undertaken in the area of satellite television in early 1998, when the 
government removed the restrictions on foreign ownership of satellite 
broadcasting services (ITBB 1998). Recognising that partial deregulation would not 
be a panacea for resolving the emerging issues related to new forms of television, a 
comprehensive review of the television industry in Hong Kong was carried out in 
the 1998 Television Policy Review, which provided the basis for the 
implementation of the Broadcasting Ordinance. 
 
Unlike Korea and Hong Kong, where pay (cable) television started without the 
presence of an alternative new technology designed for local use, new 
technologies, i.e. cable and satellite, emerged roughly at the same time in Japan. 
Here, cable television started as early as the 1950s, but it developed slowly and was 
regarded as a less attractive medium until 1993. Prior to the introduction of urban-



Westminster Papers in Communication and Culture 4(3) 

 

 94 

 type cable television in 1987, the Ministry of Posts and Telecommunication (MPT) 
maintained the view that the sole value of the cable television system was as a 
retransmission service, and expected that this retransmission function would 
disappear as the number of free UHF stations increased or as the direct satellite 
broadcasting service began (Ito 1986). Also, the development of cable was largely 
neglected by the Japanese government whose priority was the development of 
NHK-led satellite television. 
 
Despite the MPT’s attempt to promote the cable industry, however, the majority 
of cable operators in the first half of the 1990s were still small-scale businesses 
providing a retransmission service only. Apart from the small number of cable 
facilities – less than 5% were authorised facilities in 1995 (MPT 1995) – with low 
diffusion rates, also worth noting is the fact that about half of the cable systems 
with permits were owned by non-profit organisations such as local governments 
and public organisations (Sugaya 1995). 1995 was a key year in Japan for 
telecommunications regulation as the government, in an effort to establish 
competition with NTT (Nippon Telegraph and Telephone), rewrote their laws to 
allow for the creation of cable MSOs (Multi-Station Operators). The relaxation of 
regulations also allowed foreign companies to participate in the cable industry. At 
the time, Japan took very pioneering steps allowing for significant foreign 
ownership (up to 49%) of cable MSOs, while crafting very favourable franchise 
licensing conditions (Noble 2000). This policy in favour of foreign ownership 
resulted in major changes in the shareholder composition of MSOs. For example, 
two US-based cable companies, Jupiter Telecommunications and Titus 
Communications, became the major MSOs in Japan. Prior to 1995 there was 
virtually no consolidation in the Japanese cable industry. The industry was 
fragmented with businesses springing from cable stations which were locally 
owned, financed and operated. In the early days, the major concept of cable 
maintained by the Japanese government centred more on the creation of local 
programming to be carried over cable networks than on the development of the 
networks themselves (Armstrong 2004). 
 
Amendment of the Broadcast Law (1989) in Japan also provided a basis for the 
start of satellite broadcasting using communication satellite (CS). Unlike the 
regulatory framework for the analogue satellite broadcasting (using broadcasting 
satellite [BS]), which requires both programming and satellite operation to be 
provided by a single entity, the Broadcast Law separates the facility-supplying 
broadcaster from the programme-supply broadcaster for CS satellite broadcasting 
(Nakamura 2001). The former is the entity which owns and operates satellite(s) 
and delivers the signal to the user, while the latter is responsible for preparing the 
content and the line up for delivery and retains power over deciding what content 
is actually broadcast. The function of linking the consignee and consignor is done 
by the platform provider. Since the inception of CS broadcasting a particularly 



 Kwak, ‘The Regulation of Pay Television in East Asia…’ 
 

 95 

 

 
troubling issue has been platform regulation. Despite its centrality to the operation 
of CS broadcasting (as a link between satellite operators and programme 
providers), the platform has been outside the compass of the Broadcast Law 
(Hanada 1999, 27). The current Broadcast Law classifies ‘platforms’ as neither 
facility-supplying broadcasters nor programme-supplying broadcasters, totally 
disregarding the ‘platform’ as a broadcaster. Therefore, in terms of regulation, 
Japanese government policy has been ineffective in promoting pay television, 
satellite in particular. The longstanding restrictions on the major commercial 
broadcasters and the government’s ongoing support for NHK’s satellite service as 
observed in BS television have proven to be counterproductive for the 
development of satellite television in Japan (Kwak forthcoming 2007). Also, from 
the start of CS television, the Japanese government has restricted the operation of 
the CS television service, by isolating it (the platform) from the ‘broadcaster’. 
Under this peculiar legal arrangement, SkyperfecTV, the sole satellite platform, has 
had little control over the programmes it transmits, and has not been allowed to 
decide on programme packages. 
 
Table 1: Pay Television Subscribers (as of December 2006) 

TV Type 
 
Country 

Cable 
(in 000s) 

Satellite 
(in 000s) 

Internet 
(in 000s) 

Total 
subscribers 

Total 
subscribers 
rate (in %) 

Hong  

Kong 

783  

(55%) 

75  

(5%) 

570  

(40%) 

1,428 

(100%) 

63% 

Japan 6,295 

(60%) 

3,715 

(36%) 

405  

(4%) 

10,415 

(100%) 

22% 

Korea 14,720 

(88%) 

1,980 

(12%) 

 16,700 

(100%) 

94% 

Source: Compiled from MPA 2006. 

 
 
Cable television has been regarded as the most popular form of pay television in all 
three countries (Table 1). Yet its development has been particularly dramatic in 
Korea and Japan. Triggered by deregulation, and the growing popularity of internet 
connection services via cable lines and the digitalisation of cable television, cable 
operators in Korea and Japan have seen a gradual increase in the number of 
subscribers. However, the high level of fragmentation of the cable industry 
followed by deregulation, together with the convergence of communication and 
telecommunications technologies, has led the cable industry to undergo an 
unprecedented process of consolidation. In Korea, for example, integration was 
realised between station operators (SO) and programme providers (PP). During 



Westminster Papers in Communication and Culture 4(3) 

 

 96 

 the period 2001-2004, 23 SOs and 14 PPs were merged to form four MSPs 
(Multiple SOs-PPs) (KCTA 2005). As of early 2005, there were 117 SOs and 60% 
of the SO sector is owned by seven SOs (KCTA 2005). In Japan’s case, 
consolidation occurred not only amongst cable operators, but between the cable 
and telecommunications service sectors. For example, after it consolidated four 
operators in 1999, Jupiter Telecommunications merged with Titus 
Communications, the second largest MSO, in 2000. More recently, consolidation 
in the cable industry has been further led by J-COM Broadband (formerly Jupiter 
Telecommunications, renamed in September 2001). J-COM, Japan’s largest MSO, 
provides cable television, high-speed internet access and telephony services, and 
had attracted 1.7 million subscribers as of September 2003 (J-COM 2003). The 
services provided by J-COM have been attractive to the smaller operators who 
have been eager to have additional services such as internet and telephone 
subscriptions, in order to maintain and develop their business. 
 
In the initial phase of development of new broadcast media, pay television in all 
three countries has been loosely accommodated into the existing regulatory 
framework. Deregulation was inevitable in all three countries in the reshaping 
process. However, there were significant differences in the nature of deregulation 
carried out in each country. The most salient one was in the legal structure. In 
Hong Kong and, to a lesser extent, Korea, the regulation of pay television was 
incorporated into newly established laws – the Broadcasting Ordinance (2000) in 
Hong Kong, and the Broadcast Law (2000) in Korea – which provided a solid 
regulatory basis for the operation of pay television. In contrast to Hong and 
Korea, Japan has not seen major changes in its legal structure. Although there have 
been a series of revisions in the Broadcast Law, the Cable Broadcasting Law and 
the Telecommunications Law, these changes were minor and made under the same 
legal structure.  
 

 
The Participation of Terrestrial Broadcasters in Pay Television 
One of the major features emerging from the analysis of how the new broadcast 
media industry has been restructured in the three countries is the different level of 
participation of existing broadcasters. Table 2 (next page) shows a great variation. 
It also shows that the participation of Japanese terrestrial broadcasters is centred 
on one medium – satellite television – while their counterparts in Hong Kong and 
Korea are engaged in diverse forms of broadcast media. 
 
 
 
 
 



 Kwak, ‘The Regulation of Pay Television in East Asia…’ 
 

 97 

 

 
Table 2: Terrestrial Broadcasters’ Participation in New Broadcast Media 

 Incumbents Cable Satellite DMB IPTV 
TVB Yes Yes No Yes Hong Kong 
ATV No No No No 

NHK(p) No Yes (BS) No No 
NTV No Yes (BS & CS) No No 
Fuji No Yes (BS & CS) No No 
TBS No Yes (BS & CS) No No 
Asahi No Yes (BS) No No 

Japan 

TV Tokyo No Yes (BS) No No 
KBS(p) Yes Yes Yes No 
MBC(p) Yes Yes Yes No 

Korea 

SBS Yes Yes Yes No 

Notes: (p): Public service broadcaster; DMB: Digital Multimedia Broadcasting, IPTV: 
Internet Protocol Television. 

 
In Korea, the influence of the terrestrial broadcasters has been strong. They have 
dominated the audio-visual industry for a long time. In such circumstances, the 
early prediction was that the new types of broadcast media, both players and 
technologies, would merely play a secondary and supplementary role. This has 
largely proven to be true when we consider the extent to which the existing 
terrestrial broadcasters have been involved in the emerging new delivery platforms. 
All three terrestrial broadcasters (KBS, MBC and SBS) have been actively involved 
in the cable television business as programme providers with their own cable 
channels, mainly drama and sport channels that get the highest ratings.  
Furthermore, all terrestrial broadcasters are the major shareholders of the newly 
started satellite broadcaster, Skylife (KDB: Korea Digital Satellite Broadcasting), 
and more recently each of them was granted a licence for a terrestrial DMB 
(Digital Multimedia Broadcasting) service. In Korea and, to a lesser extent, Japan, 
the introduction of new broadcast technology has provided an opportunity for 
existing terrestrial broadcasters to further strengthen their position by cautiously 
becoming involved in infrastructure whilst continuing to focus on their most 
important asset – programming, which can be conveyed by any number of 
technical modalities. 
 
It is worth examining why the participation of Japanese terrestrial broadcasters in 
new broadcast media has been limited to satellite television. First and foremost, 
regulation on media concentration has blocked terrestrial broadcasters from 
entering into other types of broadcasting, e.g. cable operations. Current Broadcast 
Law prohibits commercial broadcasters from operating a cable business. Apart 
from this regulatory barrier to entry, however, one should also consider the lack of 
interest by terrestrial broadcasters in the cable business. Although the cable 
penetration rate has risen to 60 percent of total pay television households in Japan 



Westminster Papers in Communication and Culture 4(3) 

 

 98 

 as of December 2006 (see Table 1), when cable television was in progress in the 
1980s and 1990s, the cable business hardly attracted terrestrial broadcasters. This is 
in contrast with commercial terrestrial broadcasters’ attitude towards satellite 
television. The commercial broadcasters’ request to launch their own satellite 
service to counter NHK’s satellite service (using BS: Broadcasting Satellite) had 
been rejected by the government. As mentioned before, however, the commercial 
broadcasters’ demand was negotiated and later partially accepted, resulting in the 
launch of WOWOW. Unlike their aggressive attitude towards satellite television, 
commercial broadcasters showed little or no interest in the cable business largely 
due to its small scale economy, huge amount of investment needed for 
infrastructure, and limited foreseeable profits (Kanayama 2004). 
 
In Japan, with the exception of NHK, which provides only BS satellite service 
(analogue and digital), all five Tokyo-based commercial broadcasters have been 
involved in both BS and CS satellite. They have participated collectively in the 
WOWOW satellite service, and individually as programme providers in BS digital 
and CS 110°E services. Furthermore, most of them (Fuji-TV, TBS and NTV) have 
been involved in the management of the infrastructure of the new broadcasting 
business, mainly as major shareholders of the CS platforms, SKYPerfecTV (SKY 
Perfect Communications 2006). The commercial broadcasters’ willingness to 
participate in all types of available television and infrastructure – CS in particular – 
makes sense in light of the state’s previous asymmetrical regulation favouring 
NHK vis-à-vis the commercial broadcasters. Their objections to the extremely 
close relationship between the state and NHK (particularly apparent in the 
development of analogue satellite television broadcasting) having been ignored, 
commercial broadcasters turned to BS digital and CS satellite television as a new 
opportunity. In particular, the commercial broadcasters aimed at an early entry into 
CS, a service not provided by NHK due to restrictions on becoming involved with 
pay television. Well aware of the possibility that the restrictions on NHK’s 
participation in CS service could be relaxed, commercial broadcasters willingly 
participated in the CS business despite negative predictions about its popularity 
(Kwak forthcoming 2007). Their participation in all available broadcast media and 
platforms is thus a long-term investment in potentially lucrative businesses.  
 
The Japanese terrestrial (commercial) broadcasters’ basic strategy has been to 
invest in both (satellite) infrastructure and content. Indeed, they have participated 
in all available satellite services on the one hand, whilst saving and securing their 
core programmes – reserving them mainly for terrestrial services – on the other. 
This dual strategy extends to their involvement in different types of broadcasting 
services, such as Internet television. Recognising the growing popularity of the 
Internet, terrestrial broadcasters started distributing their programmes through the 
Internet (The Japan Times 10 March 2006). This was clearly an attempt to counter 



 Kwak, ‘The Regulation of Pay Television in East Asia…’ 
 

 99 

 

 
popular online content distribution services by cable broadcaster Usen 
Corporation and Internet firms like Softbank Corporation.  
 
In stark contrast to Japan and Korea, terrestrial broadcasters in Hong Kong had 
been less enthusiastic in their involvement in the local pay television industry until 
the late 1990s when the Hong Kong government introduced the technology-
neutral Broadcast Ordinance. Terrestrial broadcasters’ late involvement in the pay 
television industry, however, has been further hampered by a set of restrictions 
imposed by the government.  In the case of TVB, Hong Kong’s dominant 
terrestrial television broadcaster, the government has restricted its participation by 
imposing a number of conditions – cross-media restrictions, ownership 
restrictions, a later start than other operators, and the separation of management 
from the Board Directors. This was a clear indication that the Hong Kong 
Government favoured the non-terrestrial broadcasters, either existing or new 
players. This is in contrast to patterns noted in Japan and Korea, where existing 
terrestrial television broadcasters have played a major role, by being actively 
involved in various forms of new television – satellite television in the case of 
Japan, and both satellite and cable in the case of Korea. 
 
The different level of terrestrial broadcasters’ participation in pay television can 
also be noted in the regulation of the ‘retransmission’ of terrestrial broadcasters’ 
programmes on new delivery platforms. Given the fact that terrestrial broadcasters 
in the three countries have dominated the broadcasting industry with their long 
experience and expertise in programming, the issue of ‘retransmission’ has become 
a determining factor that could dictate the future of new operators. Comparison of 
the regulation on retransmission shows an interesting contrast. This contrast has 
been notable in Hong Kong and Korea. 
 
From the outset, Galaxy, TVB’s pay television platform in Hong Kong has lacked 
programme drivers (MPA 2005), aside from its news and drama channels. Galaxy’s 
programming has further suffered under the current regulatory regime, which does 
not allow TVB to retransmit its own programmes through Galaxy. Under its 
licensing conditions, Galaxy is prohibited from including TVB-produced 
programmes in its pay television service within 12 months of the last broadcast 
date of the programmes on TVB’s two terrestrial channels without the approval of 
the Broadcasting Authority (Department of Justice 2004). This restriction is one of 
the special conditions incorporated into Galaxy’s licence as a safeguard to ensure 
an effective firewall between TVB and Galaxy.  
 
In Korea, the retransmission of terrestrial programmes has been the key issue in 
the development of satellite television, and more recently the satellite DMB 
service. The programmes provided by terrestrial broadcasters have been favoured 
in the new delivery platforms. The popularity of terrestrial broadcaster-owned pay 



Westminster Papers in Communication and Culture 4(3) 

 

 100 

 channels (programme providers) is a clear indicator that shows the superiority of 
terrestrial programmes. Indeed, their drama and sports channels have been the 
most popular channels in both the cable and satellite line-up (KOBACO 2004; 
Skylife 2005). The 2000 Broadcast Law allows a satellite operator to retransmit 
programmes broadcast by terrestrial broadcasters, KBS1 and EBS (Education 
Broadcasting System), without any modification (Article 78:1). The law, however, 
does not specify whether the operator could also retransmit programmes broadcast 
by other terrestrial channels, KBS2, MBC and SBS, all of which are more 
entertainment-oriented. In terms of the establishment and development of satellite 
broadcasting in its introductory phase, it would be ideal to promote it by allowing 
KDB to carry terrestrial broadcasting. This is particularly so if the Korean 
government wants KDB to be competitive with other media, such as cable and 
terrestrial broadcasters, in the early stage of introduction. On the one hand, it 
could be seen as a way to further benefit terrestrial broadcasters, who are the major 
shareholders in KDB. On the other hand, if the government prohibits KDB’s 
retransmission of terrestrial broadcasting, this contradicts government national 
policy which aims to promote new media. 
 
In Japan, the issue of retransmission has not been seriously considered until 
recently when the government allowed experimental retransmission of terrestrial 
digital broadcasting via communications satellite. The underlying implication 
behind this move is that satellite redistribution would be beneficial for broadcasts 
to remote areas that are hard to reach over terrain or fibre optic cables, and to 
metropolitan areas where skyscrapers obstruct broadcasting waves (Gvido 2006). 
Indeed, commercial terrestrial broadcasters have controlled the retransmission of 
their programmes on cable and digital BS channels. Under the current law, cable 
operators are required to obtain permissions from the terrestrial broadcasters to air 
their programmes. As for the digital BS channels, each of the five Tokyo-based 
commercial broadcasters has selected the programmes for broadcast in its own BS 
channel. Undoubtedly, the government expects retransmission would encourage 
potential subscribers to CS channels. However, it is highly questionable whether 
the five Tokyo-based commercial broadcasters would provide their high-rating 
programmes through CS satellite channels which attract a relatively small audience. 
 
The issue of retransmission has posed a serious problem to regional network 
terrestrial broadcasters in Japan and Korea. If the government allowed Skylife 
(Korea) and SkyperfecTV (Japan) to retransmit programmes broadcast by terrestrial 
broadcasters, the existence of terrestrial broadcasters’ local networks and regional 
commercial terrestrial broadcasters would be at stake. In Korea, KBS and MBC 
have 25 and 19 local networks, respectively, and each of 8 regional commercial 
broadcasters has been broadcasting in the area to which it belongs. In Japan, each 
of the five Tokyo-based key commercial broadcasters has affiliate relations with 
regional broadcasters. In both countries, the main role of the local networks has 



 Kwak, ‘The Regulation of Pay Television in East Asia…’ 
 

 101 

 

 
been to promote local culture by producing programmes which reflect local 
interests and issues. In reality, however, the amount of local programmes produced 
by local networks has been less than 15% (KBC 1999) in Korea, and 20% in Japan. 
This means that all local networks have heavily relied on the programmes provided 
by their head stations in Seoul and Tokyo. Therefore, if the programmes produced 
by the major terrestrial broadcasters are retransmitted across the nation, which in 
the past has been the domain of the regional networks, the very existence of the 
networks would be in jeopardy. However, the issue of retransmission in these 
countries has been more complex. In the case of Skylife in Korea, the three 
terrestrial broadcasters, together with Korea Telecom, are the major shareholders 
of KDB, while Fuji-TV, TBS and NTV are the major shareholders of SkyPerfecTV. 
Under this structure, it is highly questionable how eager would be their 
involvement in the new platform, given that it could be their major competitor in 
the future.  
 
 
The Participation of Telecommunication Companies in the Television 
Business 
In many countries, telecommunication companies’ participation in the broadcast 
business has been, to varying degrees, visible with the emergence of new 
technologies. While the level of their participation has been largely decided by 
government policy and regulations that were designed to accommodate the 
convergence of telecommunications and broadcasting, governments in many 
countries have allowed or plan to allow the telecommunication companies who 
have already established the delivery network infrastructure to enter the television 
business. The involvement of telecommunications companies in the broadcasting 
business in the form of pay television is a significant departure from the past 
regulatory structure in all three countries, conceived and maintained with a view to 
protect existing terrestrial broadcasters. 
 
Comparison of government policies on telecommunication companies’ 
participation in the three countries shows an interesting contrast. In Hong Kong, 
the participation of telecommunication companies in the pay television business 
was allowed following the adoption of the Broadcasting Ordinance (BO) (2000), 
which provided a complete regulatory structure of the pay television industry. 
Unlike in Hong Kong, the telecommunications carriers in Japan and Korea have 
been either prohibited or limited from participating in the broadcasting business, 
as a result of the state’s strategic policy to protect broadcasters, and/or strong 
opposition from the broadcasters.  
 
In Hong Kong, the BO in 2000 replaced the existing Television Ordinance. One 
of the most salient features of the BO was the distinction between broadcasting 
and telecommunications, and the separation of transmission (carriers) and content 



Westminster Papers in Communication and Culture 4(3) 

 

 102 

 provision (service providers). By separating licensing frameworks for ‘service 
providers’ and ‘carriers’, the Ordinance broke up vertical integration, which in the 
past, required broadcasters to provide transmission facilities and carry programmes 
at the same time. The BO also opened up the market for competition. In the past, 
the number of pay television operators was limited. Indeed, as already mentioned, 
until 1998, when VOD services were allowed, Wharf had been the sole pay 
television service operator in Hong Kong. When Wharf Cable started its 
subscription television service in 1993, it was given exclusivity for three years, and 
then in 1996 the Broadcasting Authority (BA) extended its monopoly for another 
two years. With the implementation of the 2000 Broadcasting Ordinance, the pay 
television market was opened up to free competition and the freeze on pay and 
VOD service licenses was brought to an end.  
 
Telecommunications operators in Hong Kong were allowed to participate in the 
broadcasting business from the beginning of the new domestic pay television 
scheme under the 2000 BO. Except for i-Cable, all players (NOW Broadband, HK 
Broadband, and ex-TV [Galaxy]) are using similar transmission technology – 
internet broadband – for broadcasting their programmes. Galaxy’s recent strategic 
change in delivery platform – its alignment with PCCW (formerly Pacific Century 
CyberWorks Ltd, the largest provider of communications services in Hong Kong) 
for networking – is expected to intensify the competition between 
telecommunication and cable distributors. This is particularly so because all four 
domestic pay television operators, utilising their delivery networks, provide not 
only pay television but internet access and telephony (voice) services to consumers. 
To put it in another way, these players are likely to compete in the same market 
where alternative delivery platforms – such as transmission via satellite – prove to 
be less competitive. 
 
Internet television in Japan has until very recently been underdeveloped. While 
satellite and cable television in Japan have achieved significant development in 
terms of numbers of subscribers and the quality of technologies, Internet 
television was virtually absent in the Japanese broadcasting landscape until the 
early 2000s, largely because of the slow growth of broadband penetration. Since 
the early 2000s, the Japanese government’s push for a high penetration of 
broadband has been a major priority under the national information-technology 
strategy. This is clearly a response to the fact that despite the government’s policy 
of shaping the most advanced information network, when it comes to broadband 
Internet penetration, an input vital in accelerating the policy aim, Japan has fallen 
behind Korea, Hong Kong SAR and Singapore. In these countries, terrestrial 
broadcasters have established new businesses, either as affiliates or as major 
shareholders, to provide programming and interactive services via the Internet. 
With the aggressive steps taken by the Japanese Government to assure the 
development of an infrastructure for broadband, the number of broadband users 



 Kwak, ‘The Regulation of Pay Television in East Asia…’ 
 

 103 

 

 
has dramatically increased in recent years, jumping from 1.7 million in 2001 to over 
14 million in 2004 (MPHPT 2004). Yet, despite the increase, the broadband 
penetration rate in households was still less than 30% as of December 2003. With 
such low penetration, it has not been viable to provide television programmes via 
the Internet in addition to data services. A further complication has been that an 
Internet television broadcast reaching even a small area requires several Internet 
Service Providers (ISPs). This means that securing the number of ISPs necessary 
to deliver programmes to a mass audience via the Internet has been an arduous 
and expensive process for terrestrial broadcasters.  
 
Recognising the growing importance of broadband Internet and its potential 
usefulness in broadcasting, some commercial broadcasters (Fuji, TBS and Asahi), 
in cooperation with the NTT, the largest telecommunication carrier in Japan, 
jointly established Tresola Corp in 2003. Behind the cooperation amongst television 
broadcasters that had long been in fierce competition for audience ratings lies the 
intention to assess how interactivity can be used in their favour rather than against 
them (Yasui et al. 2003). Tresola Corp is a pay TV service operating on the Internet 
and aiming to distribute television programmes over high-speed broadband lines, 
mainly NTT’s. NTV and Television Tokyo have also established their own units 
for providing programmes via the Internet. These services, however, are largely 
VOD services with streaming methods. 
 
In Korea, the start of satellite DMB (Digital Multimedia Broadcasting) in 2006 
signalled the beginning of the telecommunications companies’ participation in the 
broadcasting business. The Korean government facilitated broadband 
development through an early commitment to high-speed infrastructure with 
specific programmes, such as low interest loans, and this policy made Korea one 
of the leading countries in broadband. As the country’s broadband market reached 
an 85% penetration rate in the mid 2000s, telecommunications companies have 
been keen to provide broadcasting services utilising their high-speed Internet 
service networks. However, their participation in the broadcast business had not 
been allowed until very recently and it was in early 2005, that the Ministry of 
Information and Communication (MOIC) announced that the telecommunication 
companies would be allowed to provide broadcast services. However, two 
conditions were imposed: firstly, they would not be allowed to start before 2007; 
secondly, they would only be allowed to offer ‘internet content-on-demand’ service 
in the interim. The justification of the MOIC’s deliberate hold-up of 
telecommunications companies’ broadcasting business is to give the cable industry 
enough time to deploy digital set-top boxes and achieve digital subscriber 
penetration of at least 2.23 million by 2007, and roll out new services such as 
telephony and broadband services (MPA 2005). Undoubtedly, the participation of 
major telecommunication companies – such as KT (Korea Telecom) and Hanaro –
will further increase competition in the pay television industry in Korea. However, 



Westminster Papers in Communication and Culture 4(3) 

 

 104 

 under the current dual regulatory structure – broadcasting regulated under the 
Broadcast Law by the Korean Broadcasting Commission (KBC), with 
telecommunications largely regulated under the Telecommunications Law by the 
MOIC – it is not clear whether the telecommunications companies’ full 
participation can be realised. The ambiguous boundaries of regulatory structure 
concerning IP television has resulted in conflict between the MOIC and the KBC. 
Korea’s case clearly shows that the lack of consensus among the state regulators 
can be an important constraining factor in the development of IP television. 
 
 
Conclusion 
Regulation of television has varied across transmission technologies (terrestrial, 
cable, satellite, DMB, Internet) (Galperin and Bar 1999). For different regulatory 
and political reasons (e.g., NHK’s legacy in the public-commercial dual structure of 
television in Japan, laissez-faire in Hong Kong, and politicisation of television in 
Korea), incumbent terrestrial broadcasters’ participation in pay television in the 
three countries has been subject to the highest level of regulatory intervention. 
This conclusion is well supported from the regulatory experience in Hong Kong 
and Japan, where a number of restrictions imposed upon terrestrial broadcasters 
have either weakened (Hong Kong) or limited (Japan) the pay television business. 
In stark contrast, regulatory intervention in Korea has been designed to protect the 
interests of the terrestrial broadcasters. This has been clear from the fact that 
terrestrial broadcasters have been allowed to participate in various delivery 
platforms; the retransmission of their programmes on other platforms has been 
prohibited; and the possibility for telecommunications companies to participate in 
the broadcasting business has been delayed. 
 
This paper has reviewed the development of the pay television industry in Hong 
Kong, Japan and Korea, focusing on the degree to which new entrants and existing 
players have participated in the development of its technological infrastructure. 
One of the most salient features noted in the developmental process of pay 
television is that there has been a significant change in government approaches 
towards the emerging pay television industry over time. In Hong Kong, the 
approach has changed from ‘balanced’ development of all types of television 
services as noted during the Colonial Government period, to ‘competition’ when 
the 2000 Broadcasting Ordinance broke up the boundaries between 
telecommunications and broadcasting, and allowed telecommunications carriers to 
have an early start. Compared to Hong Kong, the level of deregulation witnessed 
in Japan and Korea has been unbalanced in application, and limited in scope. 
Indeed, in Korea terrestrial broadcasters have been favoured, and in Japan, 
SkyperfecTV, the sole CS pay television platform, has been placed in an 
unfavourable position. Based on the observations made in this paper, it is fair to 
say that in Japan and Korea, although the pay television industry saw a gradual yet 



 Kwak, ‘The Regulation of Pay Television in East Asia…’ 
 

 105 

 

 
significant deregulation in the 1990s, the de-regulatory framework has not been 
effective in incorporating all types of pay television.  
 
 
References 
Armstrong, B. (2004) ‘KCTA Presentation’, Paper presented at the 3rd Korea 

Cable Forum, Seoul, Korea, 15 March 2004. 
Department of Justice (2004) Broadcasting Ordinance (Cap.562), Domestic Pay Television 

Programme Service Licence – Galaxy Satellite Broadcasting Limited (Amended 
Licence), Hong Kong SAR: Department of Justice. 

Galperin, H. and F. Bar, (1999) ‘Reforming TV Regulation for the Digital Era: An 
International/Cross-Industry Perspective’, Paper presented at the 27th 
Annual Telecommunications Policy Research Conference, Stanford 
University, 25-27 September 1999. 

Gvido, S. (2006) ‘2001: Terrestrial Digital Broadcasting’, available at 
http://www.japanmediareview.com/japan/wiki/wikilist.cfm?topic=2011di
gital (accessed on 12 December 2006) 

Hanada, T. (1999) ‘Digital Broadcasting and the Future of the Public Sphere’, 
Studies of Broadcasting, (34): 9-40. 

HKSAR Government. (2001) Hong Kong 2000, Hong Kong SAR: Information Service 
Department, Hong Kong Special Administrative Region Government.  

ITBB. (1998) 1998 Review of the Television Environment, Hong Kong SAR: 
Information, Technology and Broadcasting Bureau. 

Ito, Y. (1986) ‘Telecommunications and Industrial Policy in Japan: Recent 
Developments’, in M. Snow (ed) Marketplace for Telecommunications in 
Industrialised Democracies, New York: Longman, pp.201-230. 

J-COM (2003) ‘Subscribing Household Number’, available at 
http://www.jcom.co.jp/corporate/en/subscriber.html, (accessed on 2 
January 2004) 

JSB (1995) WOWOW 1995, Tokyo: Japan Satellite Broadcasting. 
Kanayama, T. (2004) Personal correspondence, 13 October. 
KBC (1999) Annual Report 1999 (in Korean), Seoul: Korean Broadcasting 

Commission. 
KCTA (2005) Korean Cable’s Digital Transition (in Korean), Seoul: Korea Cable 

Television Association. 
KOBACO (2004) Advertising Trends in Cable Industry (in Korean), Seoul: Korea 

Broadcasting Advertising Corporation. 
Kwak, K.S. (1999) ‘The Role of the State in the Regulation of Television 

Broadcasting in South Korea’, Media International Australia Incorporating 
Culture & Policy, (92): 65-79.  

Kwak, K.S. (2002) New Broadcast Media in South Korea. Discussion Paper, Sydney: 
Korea-Australasia Research Centre, University of New South Wales.  



Westminster Papers in Communication and Culture 4(3) 

 

 106 

 Kwak, K.S. (forthcoming 2007) ‘Restructuring the Satellite Television Industry in 
Japan’, Television and New Media. 

Lee, I. C., D.Y. Kim and D.H. Ko (1999) Cable Television Industry in Korea (in 
Korean), Seoul: Korea Information Society Development Institute.  

Lee, S.C. and S. Joe, (2000) ‘Key Issues in the Korean Television Industry: 
Programmes and Market Structure’, in D. French and M. Richards (eds) 
Television in Contemporary Asia, New Delhi: Sage Publications, pp.131-149. 

Lovelock, P and C. Goddard (1999) ‘Hong Kong’s Television Policy in an Era of 
Convergence’, in V. Lyer (ed.) Media Regulation for New Times, Singapore: 
Asian Media Information and Communication Centre, pp.53-77. 

MPA (2005) ‘Hong Kong’, Media Route, 26(72): 6-9. 
MPA (2006) ‘Asia Pay-TV, Broadband & Telecoms Data’, Media Route, 26 (87):24. 
MPHPT (2004, September 30). Press Release: Number of Internet Users, Tokyo: 

Ministry of Public Management, Home Affairs, Posts and 
Telecommunications. 

MPT (1995) Major Policies of the Japanese Broadcasting Administration, Tokyo: Ministry 
of Posts and Telecommunications. 

MPT (1999) ‘Trends in Upgrading Cable TV in Japan’, New Breeze, Autumn. 
Nakamura, K. (2001) ‘Convergence and Competition’, in K. Nakamura and A. 

Koichiro (eds) Convergence of Telecommunications and Broadcasting in Japan, United 
Kingdom and Germany, Richmond: Waseda/Curzon International Press, 
pp.141-159. 

Noble, G. (2000) ‘Let a Hundred Channels Contend: Technological Change, 
Political Opening, and Bureaucratic Priorities in Japanese Television 
Broadcasting’, Journal of Japanese Studies, 26(1): 79-109. 

Pepper, R. (2004) ‘Regulatory Concerns’, in E. Noam, J.Groebel, and D. Gerbarg 
(eds) Internet Television, London: Lawrence Erlbaum, pp.105-112. 

RCB (1995) Broadcasting Policy in Hong Kong, Hong Kong: Recreation and Culture 
Branch. 

Skylife (2005) Channel Ratings on Skylife, Seoul: Korea Digital Satellite Broadcasting 
Co (in Korean). 

SKY Perfect Communications. (2006) Playing on a Grand Scale: Annual Report 2006, 
Tokyo: SKY Perfect Communications Inc. 

Stein, J. and G. Smith (1996) ‘Next Stop for Television – After 1997?’, A & M, 
March 8, p.14. 

Sugaya, M. (1995) ‘Cable Television and Government Policy in Japan’, 
Telecommunications Policy, 19(3): 233-239. 

The Asian Wall Street Journal (1996) ‘Hong Kong Shelves Broadcasting Bill’, 24 
January. 

The Japan Times (2006) ‘Top Broadcasters Seek To Go Online’, 10 March. 
White, J. (2005) Global Media: The Television Revolution in Asia, New York: Routledge. 
Yasui, T., H. Hirano, Y. Nishio, S. Maruishi and H. Inoue (2003) ‘ISPs Twisting 

Screws on TV Broadcasters’, The Asahi Shimbun,13 March. 


